سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فواید فلز مس

فواید فلز مس

یکی دیگر از فواید فلز مس اینست که اقتصاد صنعت قراضه مس و آلیاژ مس بستگی به بازیافت اقتصادی محصولات اضافی دارد.

ضایعات فرآیند ، که ناشی از فرآیندهای تولید است ، پس انداز می شود و برای بازیافت معامله می شود تا هزینه محصول نهایی کاهش یابد.

به طور متوسط ??، حدود 40? از کل تولیدات، از فلز بازیافت شده بدست می آید. برای تعداد کمی از محصولات این نسبت بیش از 90? است.

ضایعات مس

ار فواید فلز مس میتوان گفت بازیافت آلیاژهای مس و مس نسبتاً ارزان ، با مصرف برق اندک و با حداقل تلفات همراه است.

بازیافت مس و آلیاژهای آن نقش مهمی در اقتصاد تولید ایفا می کند که از ابتدای صنعت مس آغاز شده است.

اگر یک آلیاژ با استفاده از مواد بازیافتی ساخته شود ، می توان هزینه مواد اولیه را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

یکی از مزیت های فلز مس اینست که اگر قراضه آن با خلوص بالا بوده و توسط سایر فلزات آلوده نشده است ، می توان از آن برای ساخت محصولی با کیفیت استفاده کرد.

به همین ترتیب ، اگر قراضه مس جدا شده و فقط از یک ترکیب آلیاژ تشکیل شده باشد ، راحت تر می توان به یک محصول با کیفیت برتر مطابق با استانداردهای صنعت اشاره کرد.

از مزیت های فلز مس اینست که مقادیر مختلف و انواع قراضه مس برای اهداف بازیافت و بازیابی مس خالص از قراضه استفاده می شود.

مزیت های فلز مس

مس دارای ویژگی های مختلفی است که امروزه در بسیاری از برنامه های کاربردی ، آن را مفید می کند.

از فواید فلز مس میتوان گفت این فلز دارای رسانای بسیار کارآمد گرما و الکتریسیته می باشد ، علاوه بر این انعطاف پذیر ، بادوام ، قوی و در برابر خوردگی مقاوم است.

از دیگر مزیت های فلز مس اینست که این فلز برای بسیاری از پیشرفتهای فناوری انسان مهم بوده است که مهمترین آنها برق و ارتباطات تلگرافی است.

از دیگرفواید فلز مس می توان به کاربردهای آن در گرمایش ، لوله کشی ، تهویه مطبوع ، اتصالات برنجی ، بام ، و در تولید محصولات مختلف اشاره کرد.

اکنون این موارد را مورد استفاده قرار می دهیم – رادیو ، تلویزیون ، روشنایی ، رایانه ، تلفن همراه و غیره.

همه این محصولات به سیم کشی مس ، آداپتورها ، سیم برق ، ترانسفورماتور و موتور نیاز دارند.

چندین ترکیب مس و مواد شیمیایی مس نیز برای محافظت از محصولات زراعی و گیاهان برای حفظ چوب استفاده می شود.

تولید مس

از مزیت های فلز مس اینست که، نادر نیست و در چندین کشور در سراسر جهان تولید می شود. نمای گرافیکی توزیع جغرافیایی عرضه اولیه فلز مس را نشان می دهد.

در حال حاضر ، کل عرضه مس از دو منبع تهیه شده است ، بخش عمده ای از 88 درصد از تولید اولیه حاصل می شود که این مس جدید از کانه استخراج شده از سطح زمین است.

اما با این وجود اهمیت رو به رشد از منابع ثانویه برخوردار است که 12 درصد از کل را شامل می شود. عرضه تصفیه شده مس. تأمین ثانویه از بازیافت ضایعات مس حاصل می شود.

عرضه اولیه شامل سنگ معدن مس است که به طور معمول به دو شکل ، سولفیدهای مس یا اکسیدهای مسی تولید می شود.

سنگ معدن را می توان با یکی از دو روش فرآوری کرد که بستگی به نوع سنگ معدن نیز دارد.

سنگ معدن سولفید مس ابتدا متمرکز شده ، سپس ذوب می شود و سپس تصفیه می شود ، هر یک از این مراحل یک فرایند مشخص است و می توان در یک مکان متفاوت انجام داد.

چشم انداز آینده

بازیافت ضایعات مس در درجه اول به بازار عرضه می شود و این برای آینده قابل پیش بینی ادامه خواهد یافت ، با این که بخش بازیافت به طور مداوم قدرت خود را بدست می آورد.

این قدرت اما به طور معمول بازتابی از افزایش مداوم مصرف فلزات و تولید زباله است.

تا زمانی که این مورد وجود داشته باشد ، قیمت ضایعات مس بالا باقی خواهد ماند و نرخ بازیافت باید حداقل سالانه حداقل شاهد پیشرفت حاشیه ای باشد.

دولت ها در چندین کشور نقش مهم را در گذشته ایفا کرده اند که تولید بیش از حد زباله در یک بخش یا منطقه وجود دارد ، جایی که خطر سلامتی انسان در نظر گرفته می شود ، یا جایی که تعهدات بین المللی لزوم اقدام را دارند.